آقایان بر خلاف شعار "جهش تولید" نه تنها قصد ایجاد جهش ندارند، بلکه مانع تولیدهم می‌شوند!

تعداد بازدید : 210
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۷/۷

مجتبی دستمالچیان رئیس انجمن صنایع همگن نساجی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد بیان داشت: اگر باورمان این باشد که جنگ اقتصادی و تحریم است، پس باید از تولید حمایت کنیم؛ این در حالی است که متأسفانه از تولید آنگونه که باید حمایت نمی‌شود و این موضوع به یک آرمان و شعار تبدیل شده است.

دستمالچیان به مشکل کار با صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: مشکل بزرگ صنعتگر این است که بانک مرکزی به صرافی‌ها مجوز می‌دهد و آنها را برای خرید ارز مجاز می‌داند. اما صنعتگران با صرافی‌های بسیاری مواجه شده‌اند که سر آنها کلاه گذاشته‌اند و پس از مراجعه صنعتگر به بانک مرکزی نیز، پاسخی که دریافت می‌شود این است که ما فقط به این صرافی مجوز داده‌ایم!

وی از دیگر مشکلات صنعت را مسائل مرتبط با بازگشت ارز بیان کرد و افزود: مطرح است که باید ارز را برگردانیم و یا واردات در مقابل صادرات به همان مبلغ انجام گیرد؛ این در حالی است که این قوانین، صرفأ محدودیت‌زا است و صنعتگر را برای پیشبرد کار، مجبور به تخلف می‌کند

این فعال اقتصادی ضمن گلایه از اینکه باید کار به طور سیستمی درست شود، گفت: تأسف ما این است که این مشکلات دست و پاگیر در عرصه صنعت دارای راهکار است اما متأسفانه به نظر می‌رسد که آقایان بر خلاف شعار «جهش تولید»، نه تنها قصد ایجاد جهش در تولید ندارند، بلکه مانع تولید می‌شوند.

رئیس انجمن صنایع همگن نساجی خانه صمت استان مسئله تراکنش‌های بانکی را نیز از دیگر مشکلات صنایع دانست و افزود: در شرایطی که سیستم فروش کاملأ مکانیزه نیست و بازاری‌ها به هیچ وجه قصد دریافت فاکتور از کارخانه ندارند، کارخانه می‌ماند و سازمان مالیاتی که فاکتورهای ناشی از این موضوع نیز بعضأ صنعتگر را به سمت تخلف سوق می‌دهد. متأسفانه نگاه به تولیدکننده به چشم یک مجرم  است که انگار حق مردم را خورده است.

دستمالچیان در پایان سخنانش از دستگاه قضای استان خواستار شد با در نظر گرفتن شرایط زمانی و نقش گذر زمان در افزایش خسارات وارده به واحدهای صنعتی، جهت رفع مشکلات صنایع استان به ویژه مسائل مربوط به ترخیص بار از گمرک پیگیری کنند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال